Головна / Про Олевщину / Соціальний захист населення

Брошура про права та пільги учасників АТО і членів їхніх сімей (у форматі PDF)  

Санаторно-курортне оздоровлення учасників АТО

Інформація щодо отримання послуг з професійного навчання, перенавчання та профорієнтації демобілізованих учасників антитерористичної операції

Пам’ятка щодо механізму отримання пільг учасниками бойових дій або інвалідами війни з- поміж учасників антитерористичної операції

Зміни у законодавстві, щодо надання пільг на житлово-комунальні послуги та послуги зв’язку

Внесено зміни до законодавства щодо встановлення щомісячної доплати інвалідам з дитинства підгрупи А

 

Постанова Кабінету Міністрів України від  4 червня 2015 р. № 389  «Про затвердження Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї»

Запроваджено оновлений порядок надання житлових субсидій

Зміни у порядку призначення житлових субсидій

Про Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації

Зразок заповнення заяви на призначення житлової субсидії

Зразок заповнення  декларації про витрати і доходи осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії

Порядок призначення житлових субсидій 

Пільги на тверде паливо та скраплений газ у 2015 році      

Про пільгове перевезення громадян Олевського району

Виплата матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби
До уваги учасників АТО: для вирішення питань щодо соціального забезпечення постійно діє "гаряча лінія" 

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕХНІЧНИМИ ТА ІНШИМИ ЗАСОБАМИ РЕАБІЛІТАЦІЇ учасників АТО, які постраждали внаслідок  антитерористичної операції 

Порядок призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги 

Додаток до методичних рекомендацій. Нормативи споживання послуг. 

Приклади розрахунку субсидії 

 Методичні рекомендації до постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування".

Забезпечено функціонування телефону «гарячої лінії» з питань надання житлової субсидії за номерами  2-17-70.

РОЗМІРИ ДЕРЖАВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ДОПОМОГИ ІНВАЛІДАМ З ДИТИНСТВА ТА ДІТЯМ-ІНВАЛІДАМ  НА 2015 рік

 

Категорія отримувачів

Розмір допомоги з січня 2015 року

Розмір допомоги з вересня 2015 року

Інвалідам з дитинства І групи підгрупи А  з надбавкою на догляд

(100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність +  75 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність)

1 660,75

 

949*100%=949

949*75%=711,75

1 879,5

 

1074*100%=1074

1074*75%=805,5

Інвалідам з дитинства І групи підгрупи Б з надбавкою на догляд

(100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність +  50 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність)

1 423,5

 

   949*100%=949

949*50%=474,5

1 611,0

 

   1074*100%=1074

  1074*50%=537

Інвалідам з дитинства ІІ групи

(80% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність + доплата до 100% прож. мінімуму для осіб, які втратили працездатність згідно з постановою від 26.03.08 №265)

949,0

949*80%=759,2

189,8- доплата

1 074,0

1074*80%=859,2

214,8- доплата

Одиноким інвалідам з дитинства ІІ групи, які за висновком медико-соціальної експертної комісії потребують постійного стороннього догляду з надбавкою на догляд

(80% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність + 15% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність + доплата до 100% прож. мінімуму для осіб, які втратили працездатність згідно з постановою від 26.03.08 №265)

949,0

 

949*80%=759,2

949*15%=142,35

47,45 - доплата

1 074,0

 

1074*80%=859,2

1074*15%=161,1

53,7 - доплата

Інвалідам з дитинства ІІІ групи

(60 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність + доплата

до 949 грн згідно з постановою від 26.03.08 №265 зі змінами )

949,0

949*60%=569,4

379,6 - доплата

949,0*

1074*60%=644,4

304,6 - доплата

Одиноким інвалідам з дитинства ІІІ групи, які за висновком медико-соціальної експертної комісії потребують постійного стороннього догляду з надбавкою на догляд

(60% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність +15% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність + доплата до 949 грн згідно з постановою від 26.03.08 №265 зі змінами)

949,0

 

949*60%=569,4

 949*15%=142,35

237,25 - доплата

949,0*

 

1074*60%=644,4

 1074*15%=161,1

143,5 - доплата

На дітей-інвалідів

від 0 до 18 років

(70 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність + доплата

до 949 грн згідно з постановою від 26.03.08 №265 зі змінами)

949,0

 

949*70%=664,3

284,7 - доплата

949,0*

 

1074*70%=751,8

197,2 - доплата

На дітей-інвалідів до 6 років з надбавкою на догляд  

(70 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність +

50 % прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років)

1 180,3

 

949*70%=664,3

1032*50%=516

1 335,3

 

1074*70%=751,8

1167*50%=583,5

На дітей-інвалідів підгрупи А  до 6 років з надбавкою на догляд 

(розмір допомоги: 70 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність + надбавка на догляд: 100 % прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років)

1 696,3

 

949*70%=664,3

1032*100%=1032

1 918,8

 

1074*70%=751,8

1167*100%=1167

На дітей-інвалідів від 6 до 18 років з надбавкою на догляд

(70% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність +50 % прожиткового мінімуму для дітей віком від 6 до 18 років)

1 307,3

 

949*70%=664,3

1286*50%=643

1 479,3

 

1074*70%=751,8

1455*50%=727,5

На дітей-інвалідів підгрупи А від 6 до 18 років з надбавкою на догляд

(розмір допомоги: 70 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність + надбавка на догляд: 100 % прожиткового мінімуму для дітей віком від 6 до 18 років)

1 950,3

 

949*70%=664,3

1286*100%=1286

2 206,8

 

1074*70%=751,8

1455*100%=1455

На дітей-інвалідів, захворювання яких пов’язане з ЧАЕС

від 0 до 18 років

(70% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність+50% розміру допомоги для дітей-інвалідів)

996,45

 

(949*70%)*150%

=996,45

1 127,7

 

1074*70%=751,8

751,8*50%=375,9

На дітей-інвалідів, захворювання яких пов’язане з ЧАЕС до 6 років з надбавкою на догляд 

(70 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність+50% розміру допомоги для дітей-інвалідів+50 % прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років)

1512,45

 

(949*70%)*150%

=996,45

1032*50%=516

1 711,2

 

1074*70% =751,8

751,8*50%=375,9

1167*50%=583,5

На дітей-інвалідів підгрупи А, захворювання яких пов’язане з ЧАЕС до 6 років з надбавкою на догляд 

(70 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність +50% розміру допомоги для дітей-інвалідів + надбавка на догляд: 100 % прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років)

2028,45

 

(949*70%)*150%

=996,45

1032*100%=1032

2 294,7

 

1074*70% =751,8

751,8*50%=375,9

1167*100%=1167

На дітей-інвалідів, захворювання яких пов’язане з ЧАЕС

 від 6 до 18 років з надбавкою на догляд 

(70 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність+50% розміру допомоги для дітей-інвалідів+50 % прожиткового мінімуму для дітей віком від 6 до 18 років)

1639,45

 

(949*70%)*150%

=996,45

1286*50%=643

1 855,2

 

1074*70% =751,8

751,8*50%=375,9

  1455*50%=727,5

На дітей-інвалідів підгрупи А, захворювання яких пов’язане з ЧАЕС від 6 до 18 років з надбавкою на догляд 

(70 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність+50% розміру допомоги для дітей-інвалідів + надбавка на догляд: 100 % прожиткового мінімуму для дітей віком від 6 до 18 років)

2282,45

 

(949*70%)*150%

=996,45

1286*100%=1286

2 582,7

 

1074*70% =751,8

751,8*50%=375,9

1455*100%=1455

 

Розміри державної допомоги сім’ям з дітьми та малозабезпеченим сім’ям у 2015 році

 

2015

з січня по серпень

з вересня

Допомога у зв’язку з вагітністю та пологами

надається у розмірі, що дорівнює 25 відсотків прожиткового мінімуму для працездатної особи із розрахунку на місяць

304,5

344,5

Допомога при народженні дитини

41 280

одноразова виплата:

10 320

щомісячна виплата (протягом 36 місяців):

860

Допомога до досягнення дитиною трирічного віку

130

Допомога на дітей одиноким матерям

надається у розмірі, що дорівнює різниці між 50 % ПМ для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менш як 30 % ПМ для дитини відповідного віку

на дітей віком:

мінімальний

до 6 років

309,60

350,10

 

максимальний

 

516,00

583,50

від 6 до 18 років

мінімальний

 

385,80

436,50

 

максимальний

 

643,00

727,50

від 18 до 23 років

мінімальний

 

365,40

413,40

 

максимальний

 

609,00

689,00

Допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування

надається у розмірі, що дорівнює різниці між двома прожитковими мінімумами для дитини відповідного віку та розміром призначених пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги

 

 

на дітей віком:

максимальний

до 6 років

2 064

2 334

від 6 до 18 років

2 572

2 910

Тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів

надається у розмірі, що дорівнює 30 відсоткам прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку

на дітей віком:

максимальний

до 6 років

309,60

350,10

від 6 до 18 років

385,80

436,50

Державна соціальна допомога на дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування

надається у розмірі, що дорівнює  різниці між двома прожитковими мінімумами для дитини відповідного віку та розміром призначених пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги

на дітей віком:

максимальний

до 6 років

2 064

2 334

від 6 до 18 років

2 572

2 910

від 18 до 23 років

2 436

2 756

Щомісячна грошова допомога  особі, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу

мінімальна заробітна плата

1218

1378

Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям

надається у розмірі, що дорівнює різниці між рівнем забезпечення ПМ для сім’ї та її середньомісячним сукупним доходом

рівень забезпечення (гарантований мінімум):

 

для працездатних осіб
(21 % ПМ для працездатних осіб)

255,78

289,38

для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів (100% )

949,00

1 074,00

для дітей віком (85%):

 

 

до 6 років

877,20

991,95

від 6 до 18 років

1 093,10

1 236,75

від 18 до 23 років (за умови навчання)

1 035,30

1 171,30

Доплата до розміру допомоги:

 

на кожну дитину віком від 0 до 13 років (з 1 квітня)

250

на кожну дитину віком від 13 до 18 років

500

 

 

 

 

Прожитковий мінімум на одну особу у 2015 році

з січня по серпень 2015 року

з вересня

для дітей віком до 6 років

1032

1167

для дітей від 6 до 18 років

1286

1455

для працездатних осіб

1218

1378

для осіб, які втратили працездатність

949

1074

Інформація щодо призначеної субсидії в Олевському районі

Для фінансування Програми житлових субсидій для району передбачено субвенції у сумі 4496,8 тис. грн. (в тому числі, на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг – 2,884 тис.грн.; для придбання  скрапленого газу та твердого палива – 1612,8 тис. грн.).
Всього з початку року (за станом на 1 червня 2015 року) субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначено 231 сім'ям на суму 767,9 тис.грн. Організаціям, що надають житлово-комунальні послуги, перераховано 783,2 тис.грн.( з них 99,2 тис.грн. на  погашення заборгованості минулого року).

Субсидію на придбання твердого палива та скрапленого газу призначено 616 сім’ям на загальну суму 732,3 тис.грн.
За станом на 12.06.2015 до управління праці та соціального захисту населення області за призначенням субсидії за новим порядком звернулося 729 домогосподарств. В опрацюванні (надано запити для отримання необхідних відомостей до відповідних установ та організацій) перебуває 347  справ. По 743  справах прийнято рішення про призначення житлової субсидії (347 – за новими зверненнями та 394 – які діяли в опалювальний період 2014/2015 року).

Управління праці та соціального захисту населення  інформує:

        За станом на 25.05.2015р. в управлінні праці та соціального захисту населення  обліковується 4 сім'ї загиблих військовослужбовців - учасників антитерористичної операції, 22 учасники бойових дій та 20 військовослужбовців, які отримали поранення з початку проведення антитерористичної операції у східних регіонах України.

      Відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» управлінням праці та соціального захисту населення встановлено статус члена сім’ї загиблого ветерана війни  4 особам, та 5 надано статус інвалідів війни.

На виконання  розпорядження голови Житомирської обласної державної адміністрації від 24.04.2015 року №124 «Про додаткові заходи щодо соціального захисту учасників антитерористичної операції та їх сімей» в управлінні запроваджено роботу телефону «гарячої лінії» для надання консультативної допомоги учасникам антитерористичної операції та членам їх сімей, проводиться соціальне обстеження сімей учасників антитерористичної операції та сімей загиблих військовослужбовців – учасників антитерористичної операції з метою вивчення їх потреб, визначення видів соціальної допомоги.

На сьогоднішній день заповнено 110 соціальних паспортів демобілізованих військовослужбовців, які брали участь у антитерористичній операції.

         За даними соціального обстеження 28 демобілізованих військовослужбовців потребують санаторно-курортного лікування, 5 із яких проходять медичну реабілітацію в санаторії «Дениші».

         КУ «Олевська ЦРЛ» проведено медичну реабілітацію 7 демобілізованих учасників АТО.

         Територіальними громадами району 32 демобілізованим надано дозвіл на розроблення проектів землеустрою; 2 сім’ям загиблих військовослужбовців-учасників АТО надано земельні ділянки в с.Кам’янка Житомирського р-ну.

         Проведено роз’яснювальну роботу серед учасників антитерористичної операції з питань призначення субсидії на житлово-комунальні послуги.

5 учасників АТО та 2 сім’ї загиблих учасників АТО подали документи на призначення субсидії.

         В районі розроблено програму по оздоровленню дітей, зокрема і пільгових категорій, дітям учасників АТО оздоровлення пропонується першочергово.

         За рахунок коштів районного, місцевого бюджету, громадських організацій та коштів спонсорів учасникам антитерористичної операції та сім’ям загиблих військовослужбовців - учасників антитерористичної операції надано матеріальну допомогу 101 чол .

З районного бюджету протягом  2015 року 57 військовослужбовцям,що брали участь в АТО  надано матеріальну допомогу в сумі 34,3 тис.грн.

          За інформацією КУ «Олевська ЦРЛ» з початку року  проходять амбулаторно лікування 5 військовослужбовців. 

       Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 509 «Про облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції»  управлінням праці та соціального захисту населення обліковано 97  внутрішньо переміщених сімей (171 особа).

   Щомісячна адресна допомога згідно із Порядком надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505, проведена  по квітень місяць включно на загальну суму 382.7 тис. грн.   

Особи, які прибули до  району проживають у своїх родичів, 1 особу розміщено  в гуртожитку професійно-технічного училища.

В районі  створено  резерв житла  для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб в кількості 45 чоловік.

З приводу призначення державної допомоги сім*ям з дітьми до управління праці  звернулось 19 сімей, які виїхали з Донецької та  Луганської областей.

До управління Пенсійного фонду України в Олевському районі за призначенням пенсій звернулись  66 осіб,на обліку в районному центрі зайнятості перебуває 6 осіб, 4 працевлаштовано, 18 осіб перебувають на обліку у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків .

Створено пункт прийому гуманітарної допомоги, яка надається особам, які переселились.

За потреби особам надається медична допомога та проводиться обстеження,  по затвердженому графіку педіатрами проводиться обстеження дітей.

В школах району навчається 14 дітей та 5 дітей влаштовано до дитячих садків  із сімей осіб, які переселились з тимчасово окупованих територій та  районів проведення АТО.

З районного бюджету протягом 5 місяців 2015 року 4 сім»ям надано матеріальну допомогу в сумі1700 гривень.

        Управлінням праці та соціального захисту населення  проводиться широка інформаційно-роз’яснювальна робота щодо спрощеного механізму призначення субсидій, а саме: проведено семінари – навчання з соціальними робітниками територіального цетру, начальниками відділень поштового зв’язку та листоношами, працівниками Олевського РЕМ та Олевського УЕГГ. Проведено нараду за участю керівників організацій надавачів житлово-комунальних послуг. Періодично проводиться інформаційно – роз’яснювальна робота через ЗМІ. На головній сторінці офіційного веб-сайту Олевської районної ради та Олевської райдержадміністрації розміщена «Інформація для споживачів комунальних послуг: програма державної допомоги на оплату житлово-комунальних послуг, яка надається безготівково у вигляді житлових субсидій». Проведено роз’яснювальну роботу на зібранні сільських, селищних та міського голів. Спільно з представниками товариства глухих в приміщенні Олевської міської ради проведено роз’яснювальну роботу з особами, які мають вади слуху.

На сьогоднішній день за призначенням субсидій звернулись 554 громадян, 94 із яких призначено ,інші в процесі опрацювання та збору інформації.   

            Відповідно до  постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 № 105 «Про затвердження  Порядку виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період», кількість підприємств, установ, організацій, яким будуть перераховані компенсації  в районі за 2015 рік складає :

                  в січні місяці – 14;

                  в лютому місяці – 15;

                  в березні місяці – 17;

                  в квітні місяці – 14.

-         кількість працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які працювали на підприємствах у районі  за 2015 рік  складає:

                  в січні місяці  – 41чол.;

                  в лютому місяці – 45 чол.;

                  в березні місяці – 50чол.;

                  в квітні місяці – 27чол..

-         сума нарахованої середньої заробітної плати зазначеним працівникам  складає 385179,38 грн.

   Робота в даному напрямку продовжується та знаходиться на постійному контролі.

 

 ПІЛЬГИ УЧАСНИКАМ БОЙОВИХ ДІЙ ТА ОСОБАМ ПРИРІВНЯНИМ ДО НИХ

 

Основним  завданням управління було і залишається забезпечення, в межах своїх повноважень, виконання законів України направлених на соціальнийзахист населення району, шляхом надання різного роду державних соціальних допомог, пільг та субсидій на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу, інших послуг, дотримання законодавства про працю та її охорону.

Розпорядженням голови районної держадміністрації від 27.02.2013 року “Про районну програму зайнятості населення на період до 2017 року” затверджена районна програма зайнятості населення до 2017 року.

Заплановані заходи виконуються своєчасно та в повному обсязі.
          За 1 квартал 2015 року комісія по легалізації робочих місць здійснила перевірки на 23 об”єктах району щодо легалізації заробітної плати та зайнятості населення, визначення відповідності кількості найманих працівників обсягам господарської діяльності, де виявлено 10 працівників, без належного оформлення трудових відносин . На даний час, всі виявлені працівники легалізовані.
        Постійно запрошуються на співбесіду з даного питання голови сільських та селищних рад, де розглядаються всі об”єкти, які розташовані на підвідомчій території, приймаються відповідні рішення впливу на конкретних підприємців в яких виявлені працівники без належного оформлення трудових відносин, а також запрошуються приватні підприємці, з якими проводиться роз”яснювальна робота щодо легалізації робочих місць.
        Управлінням праці та соціального захисту населення було проведено моніторинг щодо створення нових робочих місць. Так, станом на 01.04.15 року:
-          фізичними особами з найманими працівниками зареєстровано 75 трудових договорів;
-         юридичними особами зареєстровано 117 трудових договорів;
-         по даних Єдиного державного реєстру фізичних осіб, зареєстровано 30 приватних підприємців.
      Всього, станом на 1 квітня 2015 року в районі створено 222 нових робочих місць, що становить 43,5 % від доведеного річного плану (510) “Районної програми зайнятості на період до 2017 року”.
      Проводиться звірка даних податкової інспекції, управління Пенсійного фонду України, районної служби зайнятості та фонду соціального страхування щодо кількості найманих працівників, за яких сплачуються страхові внески.  
      Питання щодо заборгованості із виплати заробітної плати та дотримання мінімальних гарантій з оплати праці знаходиться на постійному контролі в управлінні праці та соціального захисту населення райдержадміністрації.
       Так, за статистичними даними заборгованість із виплати заробітної плати на підприємствах, установах, організаціях району відсутня (по колу підприємств, що звітують у відділ статистики), що свідчить про те, що органами виконавчої влади забезпечений постійний контроль за своєчасною виплатою заробітної плати.
       Безпосередньо з кожним боржником проводить роботу комісія з питань погашення заборгованості із виплати заробітної плати, пенсій, стипендій, інших соціальних виплат. В поточному році проведено 3 засідання цієї комісії, де розглядались питання забезпечення жорсткого контролю про стан погашення заборгованості із виплати заробітної плати та сплати обов”язкових платежів до бюджету, Пенсійного фонду суб”єктами господарювання усіх форм власності. У засіданнях брали участь, керівники підприємств-боржників та вживались відповідні заходи щодо погашення заборгованості.
      На забезпечення конституційного права працівників по своєчасному отриманню винагороди за працю та погашення заборгованості, були спрямованні конкретні заходи виконавчої влади в тісній співпраці з контролюючими та правоохоронними органами. Здійснюється контроль за своєчасністю і не нижче визначеного державою мінімального розміру оплати праці.
      Відповідно до ст.24 Закону України “Про місцеві державні адміністрації” із залученням правоохоронних і контролюючих органів забезпечено постійний контроль за виконанням вимог законодавства з праці в частині першочерговості здійснення оплати праці працівників та дотримання мінімальних гарантій на підприємствах району. Так, з початку року здійснені вивчення щодо питань дотримання вимог законодавства про працю на 17 підприємствах району.
         Дієвим механізмом підтримки малозабезпечених сімей залишається Програма житлових субсидій, так станом на 01.04.15 р. субсидію на житлово-комунальні послуги та придбання твердого палива та балонного газу призначено  583 сім*ям в сумі486,3 тис. грн.
        Отримувачами допомоги сім’ям з дітьми є 3868 сімей району, за звітний період нараховано та профінансовано допомогу в сумі 19903,9тис.грн.
 З метою визначення матеріально-побутового стану та регулярного контролю за правильністю надання соціальної допомоги і підтвердження права на її призначення, державним соціальним інспектором на протязі 1 кварталу 2015року було обстежено 180 сімей. Проведено 33 перевірки достовірності інформації про доходи та майновий стан громадян, які отримують державні соціальні допомоги. Випадків надання неповної або недостовірної інформації про доходи та майновий стан отримувачів допомоги не виявлено.
   На обліку в управлінні праці перебуває 27439 осіб, які мають статус постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, з них: І категорія - 676 осіб; ІІ категорія - 112 осіб; ліквідатори аварії на ЧАЕС -95 осіб; ІІІ категорія - 18061 особа,   постраждалих дітей -8235 осіб; 260 осіб, які мають статус дружина (чоловік)померлого громадянина.
   На реалізацію державних програм з питань соціального захисту громадян постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС з початку року в район надійшло 2,2 млн.грн., всі кошти використані за призначенням.
З метою пільгового медичного забезпечення та проведення пільгового зубопротезування в районі укладено договори з Олевською ЦРА №32 та Олевською ЦРЛ. У 2015 році на пільгове медичне обслуговування для району виділено 1787,4 тис.грн., з них : 1519,3 тис.грн на забезпечення лікарськими засобами , 268,1 тис.грн. на пільгове зубопротезування.                        Протягом 1 кварталу 2015 року використано на забезпечення лікарськими засобами 120,2 тис.грн., на пільгове зубопротезування 39,3 тис.грн.
Значна увага приділяється роботі з пільговими категоріями населення. Станом на 1 квітня 2015 року в ЄДАРП Олевського району на обліку знаходиться 29667 пільговиків різних категорій, в тому числі:1394 ветеранів війни;    4974 ветеранів праці;    2751 дітей війни; 83 ветерани ВС, ОВС;       2157 інвалідів;      13 жертв нацистських переслідувань; 48 міліціонерів на пенсії та ін.;  257 осіб, які мають право на пільги за професійною ознакою;          6974 пенсіонери;          2463 багатодітних сімей та дітей з багатодітних сімей,25730 постраждалих від аварії на ЧАЕС.
        За станом на1.04.2015 в управлінні обліковується 4 сім'ї загиблих військовослужбовців - учасників антитерористичної операції,та 16 військовослужбовців, які отримали поранення з початку проведення антитерористичної операції у східних регіонах України.
      Відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» управлінням праці та соціального захисту населення встановлено статус члена сім’ї загиблого ветерана війни 4 особам, та 5 надано статус інвалідів війни.        
Управління проводить відшкодування витрат підприємствам – надавачам  комунальних послуг за пільгові категорії населення. Так, за 1 квартал 2015 року надано пільг на загальну суму 403,8 тис.грн.
 Перевезення громадян, яким державою надані пільги на проїзд у приміському транспорті загального користування здійснюється ТзДВ «РІМ –Богдан» та ДТГО «Південно-Західна залізниця» Коростенської дирекції залізничних перевезень.
 
Здійснюється забезпечення інвалідів протезно-ортопедичними виробами, технічними та іншими засобами реабілітації. З початку 2015 року управлінням праці та соціального захисту населення було видано 70 направлень на забезпечення протезно - ортопедичними виробами :
1.     Ортопедичне взуття - 28 направлень;
2.     Крісла-колісні – 4 направлення;
3.     Мала механізація (допоміжні засоби для особистої гігієни) –4 направлення;
4.     Протези молочної залози – 4 направлення;
5.     Засоби ходіння , керовані однією рукою –6 направлень;
6.     Допоміжні засоби для особистого догляду та захисту- 7 направлень;
7.     Система ортезів на нижні кінцівки- 12 направлень;
8.     Система ортезів на хребет- 3 направлення;
9.     Система протезів нижніх кінцівок – 2 направлення.
     На обліку на отримання санаторно-курортного лікування станом на 1.04.2015 року знаходиться 51 ветеранів війни та інвалідів,оздоровлено з початку року 9 осіб.
      На отримання грошової компенсації за невикористане право на санаторно-курортне оздоровлення  звернулися 26 інвалідів війни та 9 інвалідів загального захворювання .   
     Відповідно до діючого законодавства проведено нарахування та виплату грошової компенсації на бензин, ремонт та технічне обслуговування автомобілів,та на транспортне обслуговування 157чол. на суму 20,3 тис.грн.
В Олевському районному центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів проходить реабілітацію 30 дітей-інвалідів. В центрі проводяться заходи   спрямовані на розвиток та коригування порушень розвитку дитини-інваліда.
В територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Олевського району на обслуговуванні знаходиться 604чол. з них: - ветеранів ВВв – 182чол.; - ветеранів праці – 231чол.;- інвалідів усіх груп та категорій – 109чол., одиноких громадян - 474чол., обслуговуванням даної категорії громадян займаються 47 соціальних робітників.
За 1 квартал 2015 року працівниками територіального центру було відвідано 91 підопічних, які знаходяться на обслуговуванні в територіальному центрі. Прийнято на обслуговування у відділення соціальної допомоги вдома – 32 громадян.
В Кишинському стаціонарному відділенні проживає 40 підопічних з них: - ветеранів ВВв – 11чол.; - ветеранів праці – 17чол., інвалідів усіх груп та категорій –15чол. Було надано послуг швачкою відділенням організації надання соціально-побутових послуг58 підопічним на суму 714грн.
     Встановлено суворий контроль за дотриманням правил пожежної безпеки в приміщеннях управління праці та соціального захисту населення,територіального центру,стаціонарного відділення та центру соціальної реабілітації для дітей-інвалідів.
 

 ПІЛЬГИ УЧАСНИКАМ БОЙОВИХ ДІЙ ТА ОСОБАМ ПРИРІВНЯНИМ ДО НИХ

 Відповідно до статті 12 Закону « Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» учасникам бойових дій та особам, прирівняних до них надаються такі пільги:

 • 75 - процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і мас право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метри на сім'ю). Площа житла, на яку нараховується 75 - процентна знижка плати, визначається в максимально можливому розмірі в межах загальної площі житлового приміщення (будинку) згідно з встановленими нормами користування (споживання), незалежно від наявності в складі сім'ї осіб, які не мають права на знижку плати. Якщо в складі сім'ї є особи, які мають право на знижку плати в розмірі, меншому ніж 75 %, спочатку обчислюється в максимально можливому розмірі 75 % відповідна знижка плати;

 • 75 - процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) в межах середніх норм споживання. Площа житла, на яку надається знижка, при розрахунках плати за опалення становить 21 кв. м. опалювальної площі на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні(будинку) і має право на знижку плати та додатково 10,5 кв.м. на сім'ю. Для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, надається 75 % знижка за користування газом для опалювання житла на подвійний розмір нормативної опалювальної площі (42 кв. метри на кожну особу, яка має право на знижку плати, та 21 кв. метр на сім'ю);

 • 75 - процентна знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню, для осіб, які проживають в будинках, що не мають центрального опалення;

 • для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, надається 75 % знижка за користування газом для опалювання житла на подвійний розмір нормативної опалювальної площі (42 кв. метри на кожну особу, яка має право на знижку плати, та 21 кв. метр на сім'ю);

 • безплатний проїзд один раз на два роки (туди і назад) залізничним, водним, повітряним або міжміським автомобільним транспортом, незалежно від наявності залізничного сполучення, або проїзд один раз на рік (туди і назад) вказаними видами транспорту з 50 % знижкою;

 • позачергове користування всіма послугами зв'язку та позачергове встановлення на пільгових умовах квартирних телефонів. Абонементна плата за користуванням телефоном встановлюється у розмірі 50 % від затверджених тарифів.

 

Запроваджено новий вид допомоги на комунальні послуги 

З метою посилення соціального захисту населення в умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги Урядом прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 05.04.2014 року №83, з якою передбачається запровадження нового виду допомоги на оплату комунальних послуг - компенсації додаткових витрат на оплату послуг газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у зв’язку з підвищенням цін і тарифів на ці послуги (далі – компенсація).

Право на отримання компенсації матимуть сім’ї, у яких середньомісячний дохід за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, що визначається як сума прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї відповідно до його основних соціальних і демографічних груп населення. До складу сім’ї включаються особи, які  зареєстровані у житловому приміщенні (будинку).

Встановлені прожиткові мінімуми (з 1 січня 2014 року):

для дітей віком до 6 років – 1032 грн.,

для дітей віком від 6 до 18 років – 1286 грн.,

для працездатних осіб – 1218 грн.,

для осіб, які втратили працездатність – 949 грн..Розрахунок сукупного доходу сім’ї для призначення провадиться відповідно до Методики обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги.

Компенсація розраховується як різниця між розміром плати за послуги газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у межах норм споживання (з урахуванням пільг і субсидій після підвищення цін і тарифів на послуги та розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до змін цін і тарифів на послуги).

За призначенням компенсації може звернутись особа яка зареєстрована у житловому приміщенні (будинку) до управління праці та соціального захисту населення та надати:довідку про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб; довідку про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні.

Компенсація надається на безповоротній основі, її отримання не пов’язане із зміною форми власності житла і не тягне за собою таку зміну.

Для одержання компенсації сім’я має сплачувати свою частину платежу за комунальні послуги, в іншому випадку – надання компенсації припиняється.

Про додаткові трудові гарантії мобілізованим

Законом України від 18.03.2015 №259-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих питань мобілізації та соціального захисту громадян України, які підлягають звільненню з військової служби під час особливого періоду або у зв’язку з оголошенням демобілізації», який вступив в дію 16 квітня цього року, внесено доповнення щодо надання трудових гарантій працівникам, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації.
           Статтю 119 КЗпП України доповнено п’ятою частиною, якою передбачено, що  гарантії із збереження місця роботи, посади і середнього заробітку зберігаються за працівниками, які під час проходження військової служби отримали поранення (інші ушкодження здоров’я) та перебувають на лікуванні у медичних закладах, а також потрапили у полон або визнані безвісно відсутніми, на строк до дня, наступного за днем їх взяття на військовий облік у районних (міських) військових комісаріатах після їх звільнення з військової служби у разі закінчення ними лікування в медичних закладах незалежно від строку лікування, повернення з полону, появи їх після визнання безвісно відсутніми або до дня оголошення судом їх померлими.
           Зазначені додаткові гарантії є надзвичайно важливими і захищають права мобілізованих працівників, які постраждали як фізично, так і морально під час участі в антитерористичній операції на Сході України.
Нагадуємо,  що статтею 119 Кодексу законів про працю України передбачено, що за працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку проводиться за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Аналогічні гарантії  передбачено для працівників, які були призвані під час мобілізації, на особливий період та які підлягають звільненню з військової служби у зв’язку з оголошенням демобілізації, але продовжують військову службу у зв’язку з прийняттям на військову службу за контрактом. У такому випадку за ними зберігаються місце роботи (посада), середній заробіток на підприємстві, в установі, організації незалежно від підпорядкування та форми власності, більше ніж на один рік (до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію).

 

Деякі види матеріального забезпечення, пільг, гарантій та послуг, встановлених законодавством для повнолітніх і неповнолітніх осіб з інвалідністю ׳¹׳²׳*³

(* - передрук даного матеріалу або його частин без дозволу Мінсоцполітики не дозволяється)

2019-10-15 14:22:00
 
18 жовтня – Європейський день боротьби з торгівлею людьми

Торгівля людьми – це здійснення незаконної угоди, об’єктом якої є людина. Торгівля людьми є одним із найсерйозніших злочинів проти людини, який має, як економічні, так і соціальні, педагогічні, психологічні причини. Саме тому щорічно 18 жовтня відзначається Європейський день боротьби з торгівлею людьми

 
2019-10-11 15:24:00
14 жовтня - День захисника України

14 жовтня українці святкують одразу три свята: Свято Покрови Божої Матері, День українського козацтва, День захисника України

 
2019-10-07 09:19:00
З нагоди Дня вчителя відзначили найкращих освітян Олевщини

03 жовтня 2019 року Олевський  міський будинок культури зібрав освітян району,  щоб подарувати святковий концерт з нагоди професійного свята. Відзначення цього свята вже давно стало знаком всенародної шани до тих, хто сходинка за сходинкою супроводжує дитину на її життєвому шляху, відкриває захоплюючий світ знань, допомагає мудрою порадою та радіє за успіхи своїх

 
2019-10-02 14:38:00
День людей похилого віку

Другий місяць осені починається з особливої дати. Цього дня у всьому світі відзначають Міжнародний день людей похилого віку, проголошений 50 сесією Генеральної Асамблеї ООН, а в Україні також і День ветерана.

 
2019-10-01 17:05:00
В Олевську представлено нового начальника відділенні поліції

1 Жовтня з офіційним візитом в Олевському районі перебували Крупєй СергійРоманович - начальник Головного управління Національної поліції вЖитомирській області, Пашковський В’ячеслав Францович – заступникначальника ГУНП в Житомирській області – начальник кримінальної поліції,Слівінський Дмитро Миколайович - начальник Управління кадровогозабезпечення ГУНП в Житомирській області, Старовойт Михайло Володимирович– начальник Коростенського відділу поліції ГУНП в Житомирській області

 
2019-09-30 17:31:00
Монетами 1, 2 та 5 копійок не можна розраховуватися з 1 жовтня 2019 року

З 1 жовтня 2019 року українці не зможуть використовувати монети 1, 2 та 5 копійок для здійснення готівкових розрахунків. Ці монети перестануть бути платіжних засобом та будуть вилучені з готівкового обігу.

 
2019-09-30 17:22:00
ДЕНЬ КАР’ЄРИ об’єднав майстрів з ОЛЕВСЬКа

27 вересня в центрі м. Олевськ відбувся профінформаційний захід –День кар’єри «Озвуч Талант Громаді», який об’єднав майстрів та умільців найрізноманітніших напрямків творчої діяльності. Організатором заходу виступила  Олевська районна філія Житомирського обласного центру зайнятості. 

 
2019-09-29 12:03:00
78-мі роковини від початку однієї з найбільших трагедій ХХ століття

29 вересня 2019 року  виповнюється 78-м років з початку масових розстрілів мирного населення в урочищі Бабин Яр у місті Києві, вчинених нацистами у 1941 – 1943 роках. Братською могилою і символом Голокосту в Україні став Бабин Яр.

 
2019-09-27 15:48:00
 
Чи обов’язково впроваджувати систему НАССП ?

Вже 20 вересня 2019 року настає кінцева дата, коли система безпечності харчової продукції НАССР має бути впроваджена на всіх українських підприємствах. Це стосується й малих потужностей, діяльність яких так або інакше пов’язана з харчовими продуктами

 
2019-09-26 16:17:00
 
Україна не повністю відповідає мінімальним стандартам із припинення торгівлі людьми, однак вживає чимало зусиль із подолання проблеми.

За даними міжнародних організацій, після початку конфлікту на Сході, демографічні показники жертв торгівлі людьми з України змінились. Жертвами більше стають мешканці міст, молодь та чоловіки.